21 grudnia 2012

ALTERNATYWA SŁODYCZY - MANDARYNKI

Sezon na mandarynki uważam za rozpoczęty! Od jakiegoś czasu mam niepohamowaną chęć na mandarynki, ale dopiero od dwóch dni udaje mi się zaspokoić ten głód. Niestety przez ostatnie kilka tygodni nie udało mi się znaleźć ładnego owocu. Wszystkie były spleśniałe lub niedojrzałe, ale od 2 dni znajduje same piękne okazy.

Dlaczego warto jeść mandarynki? Owoce te zawierają bardzo duże ilości kwasów organicznych między innymi cytrynowy oraz jabłkowy dzięki czemu pomagają usuwać toksyny z organizmu. Mandarynka jest także doskonałym źródłem witamin: A, B1, B6, C, kwasu foliowego oraz innych składników mineralnych np. potasu i wapnia. Spożywanie tych zimowych specjałów zalecane jest dla osób, które cierpią na schorzenia układu moczowego, a także pomagają na zaparcia. Badania wykazują, że mandarynki także bardzo dobrze wpływają na wątrobę i zmniejszają dolegliwości, które wynikają z zapalenia wątroby. 

Warto zatem korzystać z ich zbawiennego działania na nasz organizm póki sezon trwa! Oczywiście mandarynka jak to owoc, zawiera sporo cukru przez co nie polecam spożywania dużych ilości będąc na diecie. Mimo wszystko mandarynki nie są aż tak wysokokaloryczne i w ramach dietetycznej przekąski nadają się świetnie! Nie wiem jak wy, ale ja nie umiem sobie ich odmówić (przynajmniej przez pierwsze kilka tygodni sezonu).

W jednej mandarynce znajduje się około 27 kcal (65g bez skórki) i 7,3g węglowodanów. Mandarynki zawierają także błonnik i białko!

To moja kolejna zdrowa alternatywa dla słodyczy! Wiem, że wielu rodziców do Świątecznych paczuszek z prezentami wrzuca właśnie mandarynki. Ja podzielam ten wybór, bo wiadomo jak spożywanie zbyt dużych ilości słodyczy działa na dzieci! 




SMACZNEGO!!!


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. owoce mają dużo cukrów, wiadomo, że lepiej zjeść owoc niż snickers'a ale mimo wszystko ja odstawiłam jedno i drugie i przede wszystkim nie jestem taka opuchnięta. Uwielbiałam owoce, ale da się bez nich żyć i bez słodyczy również.Trening z gwiazdami the best :)

      Usuń
    2. Moim zdaniem nie ma większej głupoty niż całkowite wyeliminowanie owoców ze swojej diety, bo pomijając to, że zawierają cukier to zawierają bardzo duże ilości witamin, które są ważne dla naszego zdrowia. Porównywanie owoców do przetworzonych chemicznie batonów jest dosyć nietypowe. Polecam post o węglowodanach.

      Usuń
  2. Ja też uwielbiam mandarynki, ostatnio trafiałam na ładne owoce w sklepie, ale znowu po obraniu w prawie każdym kawałku były pestki, strasznie denerwujące.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzis kupiłam swoje ulubione z gruba skórka nie wkurzam sie przy obieraniu zrobilam juz zaasik ale pewnie na swieta jeszcze dokupie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak mam ochotę na słodycze, to zawsze jem owoce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam mandarynki ;) Teraz będę je jeszcze częściej i chętniej;) a jak trafiam na "dobre czyli smaczniutkie" to potrafie kg zjeść ;) nie umiem ich sobie wtedy odmówić, zazwyczaj kończy sie to niestety biegunką no ale;) Skoro są aż tak zdrowe to nie mam wyrzutów sumienia ;) Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dodaje mi skrzydeł i motywuje mnie do dalszego pisania... Napisz, zmotywuj mnie oraz innych! Dziękuję <3