8 listopada 2012

Być FIT, nie FAT!

Motywacjo! Motywacjo! Gdzie jesteś?

Czasem czuję, że nie mam siły wstać z kanapy przez co biernie spędzam czas odświeżając posty znajomych na Facebooku lub wpatruje się tępym wzrokiem w TV, szczególnie w takie dni jak teraz, ciemne, zimne, wilgotne... brrrr! Aż się nie chce ruszyć. No i jak tu znaleźć motywację do ćwiczeń? W lecie pogoda zachęcała do spacerów, biegania, roweru czy rolek, a co robić jesienią żeby zachować formę? Wiadomo, że gdy przyjdzie zima to wskoczymy na snowboardy, narty, łyżwy, ale póki co musimy wymyślić inne formy ruchu.

Ja zdecydowanie polecam ćwiczenie w zaciszu własnego domu. Wchodząc na YT znajdziemy tysiące filmików o tym jak być FIT, a nie FAT i jeszcze więcej ćwiczeń na wszystkie partie ciała. Zrobiłam odpowiednią selekcję i zdecydowanie jeżeli chodzi o ćwiczenia, które przynoszą niepodważalne efekty (oczywiście gdy wykonujemy je systematycznie) to zestawy ćwiczeń Ewy Chodakowskiej, a także A6W oraz 8minutowy ABS.


Pierwszym rzutem na matę (moim skromnym zdaniem) jest SZOK TRENING autorstwa Ewy Chodakowskiej.

Trening działa na wszystkie partie mięśni, ujędrnia i wysmukla ciało, a do tego dostarcza pełną dawkę endorfin czyli hormonów szczęścia. Można się konkretnie wypocić i wyzbyć się wszystkich negatywnych myśli. Cały zestaw ćwiczeń wystarczy powtarzać 3 razy w tygodniu, a efekty są spektakularne już po miesiącu! Do tego trening przyśpiesza nasz metabolizm i pozwala spalać kalorie nawet po treningu!

W dalszej kolejności uwielbiam ćwiczenia na brzuch przygotowane przez Ewę Chodakowską również na potrzeby programu PnŚ:


ĆWICZENIA NA "OPONKĘ"

Następnie polecam wszystkie płyty Ewy czyli:

1. Totalna Metamorfoza - SKALPEL
2. Spalanie i Modelowanie - KILLER
3. Turbo Spalanie - TURBO

Ja najczęściej wybieram SKALPEL. Ćwiczenia nie wymagają dużej siły i rewelacyjnej koordynacji ruchowej więc każdy może sobie z nimi poradzić, nawet JA! Bardzo szybko poprawiają postawę poprzez wzmacnianie mięśni brzucha, już po kilku razach z łatwością utrzymuje się prosty kręgosłup. Moja metamorfoza w głównej mierze jest zasługą właśnie tego zestawu ćwiczeń (dokładną rozpiskę moich treningów dodam w kolejnych postach).

Bardzo podobają mi się również ćwiczenia z płyty 3 - TURBO, jednak nadal mam za mało siły by trening wykonać bez przerw oraz w całości. Wierzę jednak, że w najbliższej przyszłości się uda! Oczywiście o wszystkich postępach będę informować was na bierząco!

Polecam także:

8 minutowe ćwiczenia na brzuch - ABS


Oraz Aerobiczną 6 Weidera



Ćwiczenia te są jednak najskuteczniejsze u osób, które chcą wymodelować istniejące już mięśnie na brzuchu, niestety efektu wyszczuplenia i spalenia kalorii nimi nie uzyskamy. Warto połączyć je z kilkuminutową rozgrzewką Cardio, która sprawi, że będziemy spalać sukcesywnie kalorie.


O kolejnych motywatorach na sezon jesienno-zimowy napiszę już wkrótce, chociaż nie ukrywam, że za letnim sezonem rowerowym już powoli zaczęłam tęsknić...

A tutaj ja z moim rowerem w Ojcowskim Parku Narodowym i to jeszcze całkiem niedawno, bo 2 tygodnie temu!



A teraz pora ruszyć się z przed komputera i iść poćwiczyć... Dziś moje kolejne podejście do TURBO, a potem w miarę możliwości SKALPEL.

1 komentarz:

  1. Rzeczywiście, czasem ciężko jest się samemu zmusić do ćwiczeń, ale ostatnio czytałam świetny artykuł właśnie na temat motywacji do treningu: http://aktywnoscfizyczna.wordpress.com/2013/03/10/skuteczna-motywacja-do-cwiczen/ . Myślę, że każdemu się to przyda. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz dodaje mi skrzydeł i motywuje mnie do dalszego pisania... Napisz, zmotywuj mnie oraz innych! Dziękuję <3